Chytré děti svačí chytře

Jak na to?

O důležitosti snídaní v dětském jídelníčku se píše často. Ale jak jsme na tom se svačinami? Zatímco nejmenší děti svačí ještě pod dozorem dospěláků, školáci a studenti už si jedou po své ose. Není proto výjimkou, že svačiny připravené pečlivou maminkou skončí v koši a děti se dojídají přes den brambůrkami a sladkostmi. Pojďme vrátit zdravým svačinám jejich zasloužené místo!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Kdo svačí, ten jede

Svačinová bilance není příliš příznivá. Téměř čtvrtina školních dětí vydrží celé vyučování bez jídla. A jen pětina z těch, které si svačinu přinesou, najde v krabičce vedle rohlíků a chlebů kousek ovoce či zeleniny. Není proto divu, že hladoví školáci ztrácejí pozornost a rychle se unaví. Děti by měly jíst čtyřikrát až pětkrát denně s odstupem dvou až tří hodin. Dopolední svačina nemusí být příliš energeticky vydatná, neměly by v ní však chybět především bílkoviny, sacharidy, dále menší množství kvalitních tuků, minerální látky, vitaminy a vláknina.

Co do krabičky?

Jak tedy vypadá správná školní svačinka? Děti by měly svačit obiloviny, ovoce, zeleninu, libové maso, mléko a mléčné výrobky. Konkrétně to může být například pečivo namazané tvarohovou pomazánkou, obložené šunkou s vysokým obsahem masa a doplněné kouskem zeleniny. Další možností je zakysaný mléčný nápoj, kousek ovoce a kvalitní sušenky, vhodnou kombinací je také polotučný bílý nebo ovocný jogurt, případně tvaroh (pro děti starší jednoho roku) s pečivem a kouskem ovoce. S celozrnnými výrobky opatrně. Dětský organismus si neumí poradit s vyšším množstvím vlákniny, a proto by děti mladší deseti let neměly sníst víc jak jeden kus celozrnného pečiva denně. 

Děti jedí hlavně očima. 5 tipů, jak je nalákat na svačinu

  1. Děti mají své hrdiny. Když jim svačinku připravíte do krabičky s atraktivním obrázkem, zvýší se šance, že svačina neskončí na dně tašky
  2. Zkuste dětem místo chleba nebo rohlíku nabídnout tortillu či pita chléb. S domácí pizzou, hamburgerem nebo tortillovým wrapem určitě ve škole zabodují!
  3. Připravujete na svačinu těstovinový salát se zeleninou a šunkou. Zvolte těstoviny ve tvaru zvířátek, kytiček nebo dinosaurů, kterým žádné dítě neodolá.
  4. Přiložte do krabičky se svačinou vzkaz: Myslím na tebe. Držím palce s písemkou! Těším se, až se sejdeme večer doma… Dětem bude víc chutnat.
  5. Rozdělte svačinu na menší porce. Děti během přestávky nezvládnou spořádat velký krajíc a do nakousaného chleba už se jim nechce. Nakrájejte svačinu na menší kousky a samostatně je zabalte.

Nestíháte mazat svačiny? Usnadněte si práci!

  • Větší děti už jsou schopné připravit si jednoduché jídlo samy. Přichystejte ingredience večer a ráno jen dohlédněte na to, aby si dítě svačinu udělalo a odneslo do školy. Vlastnoručně připravené jídlo tak snadno do koše nevyhodí.
  • Počítejte se svačinou den předem při přípravě večeře a nechte si něco stranou. Masové kuličky vložte do housky, ze zbylých cizrnových karbanátků připravte domácí hamburgery, zbytky pečeného kuřete naplňte kapsu z pita chleba a podobně.
  • Vytvořte svačinovou ligu. Domluvte se se spolehlivými rodiči pěti spolužáků, že jeden den v týdnu připraví jeden ze skupiny svačiny pro všechny. Ušetříte čas a budete mít jistotu, že čtyři dny v týdnu se vaše dítě nasvačí. Cizí svačiny totiž chutnají nejlépe!
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Mohlo by vás také zajímat...

Volná místa Ochutnávky